۱۸ هکتار پوشش گیاهی اراضی طبیعی حاشیه اراک سوخت

اراک – ایرنا – ۱۸ هکتار از پوشش گیاهی اراضی طبیعی قشلاق محمد قلی شهرستان اراک در آتش سوخت.

۱۸ هکتار پوشش گیاهی  اراضی طبیعی حاشیه اراک  سوخت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اراک روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: آتش سوزی در این اراضی طبیعی از ساعت ۱۵ روز گذشته آغاز شد و با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان مرکزی و مردم در ساعت ۱۹ عصر مهار و از سرایت زبانه های آتش به مناطق اطراف جلوگیری شد.

«علی قناتی» افزود: سه گروه از یگان حفاظت منابع طبیعی استان مرکزی متشکل از ۱۰ نیروی انسانی این یگان در عملیات مهار آتش مشارکت داشتند و از بروز خسارت های بیشتر به اراضی طبیعی شهرستان اراک جلوگیری شد.

وی ادامه داد: سهل انگاری و عامل انسانی بیشترین دلیل آتش سوزی در مراتع استان مرکزی و شهرستان اراک است و ارزیابی علل بروز این آتش سوزی نیز توسط کارشناسان در دست بررسی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اراک از مردم خواست: در صورت مشاهده هرگونه دود و آتش سوزی در مراتع استان با شماره ۱۵۰۴ اداره کل منابع طبیعی تماس گرفته و بازرسان این اداره کل را در جریان آن قرار دهند.

۲۷۶ هکتار از اراضی طبیعی شهرستان اراک از ابتدای سال جاری تا کنون دچار آتش سوزی شده است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

بیان دیدگاه