سیل ده‌ها راس بره آهوی میاندشت خراسان شمالی را تلف کرد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: بارندگی و سیل اخیر در پناهگاه حیات وحش میاندشت شهرستان جاجرم سبب تلف شدن ده‌ها راس بره آهو شد.

رضا شکاریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اکنون فصل زایمان آهوان است اظهار کرد: بارش های یک هفته اخیر بیشتر بصورت سیل و تگرگ بود که سبب گرفتار شدن حیات وحش در سیلاب و از بین رفتن بره آهوان شد.

وی با اشاره به تخریب تمام راههای دسترسی به محیط بانی ها و منابع آبی میاندشت به علت سیل گفت: پایش منطقه به سختی انجام می شود از این رو هنوز برآورد درستی از تعداد آهوان تلف شده در دسترس نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: سیل در منطقه میاندشت همچنین سبب تلف شدن یک نفر شتر شد.

پناهگاه حیات وحش میاندشت در شهرستان جاجرم، زیستگاه یوزپلنگ ایرانی است و جمعیت آهوان در این منطقه به عنوان طعمه اصلی این گربه سان زیبا دارای اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، منطقه حفاظت شده میاندشت با گستره ۸۵ هزار هکتار از امن ترین زیستگاه های یوز ایرانی است که در سال ۱۳۵۲ زیر حفاظت قرار گرفته است.

پناهگاه حیات وحش میاندشت با پارک ملی گلستان ۱۰۰ کیلومتر با منطقه حفاظت شده قرخود در شهرستان مانه و سملقان، ۸۰ کیلومتر با منطقه حفاظت شده خارتوران شاهرود ۷۵ کیلومتر و با منطقه حفاظت شده سالوک اسفراین ۳۰ کیلومتر فاصله دارد.

بیان دیدگاه